Köpvillkor

Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och SOLOU Art & Design. Läs innan du gör din beställning.

  1. Allmänna villkor
    De allmänna villkoren gäller när du som konsument gör en beställning via solou.se. Avtal ingås mellan dig och Solou Art & Design när du lägger din order. Du måste ha fyllt 18 år för att kunna göra beställningar på solou.se. Solou Art & Design reserverar sig för eventuella text- eller bildfel såsom felaktig produktbeskrivning, prisinformation eller lagertillgänglighet/leveransinformation. Solou Art & Design kan när som helst uppdatera och korrigera felaktig information. Om felaktigt pris har angetts i samband med beställning meddelar vi dig omgående och inväntar ditt godkännande innan beställning slutförs. Webbplatsen samt allt därtill relaterat material ägs av Solou Art & Design. Foton, bilder, texter eller annat material från webbplatsen får inte kopieras eller användas utan Solou Art & Design´s / Louise Lidbrandts medgivande.
  1. Avtal och beställning
    För att handla på solou.se måste du godkänna villkoren och acceptera att köpet innebär ett betalningsansvar. Ett avtal om köp ingås i samma stund som du gör en beställning på solou.se. Du som kund ansvarar själv för att samtliga uppgifter i din beställning är korrekta.
  1. Cookies
    Vi använder oss av cookies för att kunna mäta antalet besökare. Vi använder oss av Googles egna analysverktyg, Google Analytics. Programmet sparar aldrig någon som helst personlig information om dig som besökare när du är på sidan. Skulle du vilja stänga av cookies kan du göra det i din webbläsare.
  1. Personuppgifter
    Vi hanterar alla personuppgifter enligt GDPR. Kontaktinformationen som vi får in via våra kontaktformulär på solou.se använder vi enbart i kontaktsyfte. Vi säljer eller skickar aldrig vidare information från solou.se till tredje part. För att du skall kunna genomföra ett köp hos oss behöver vi information om namn, adress och mobilnummer för sms-avi. Dessa uppgifter används endast av solou.se och de parter som är involverade i fullföljandet av din order. Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina personuppgifter för marknadsföringsändamål till tredje part utanför solou.se. Uppgifter som vidarebefordras till tredje part används endast för att tillhandahålla ovannämnda tjänster till dig, t.ex. till våra samarbetspartners i syfte att administrera och underlätta ditt köp, såsom transportbolag, Klarna AB samt för distribution av nyhetsbrev. Nyhetsbrev skickas bara om du själv godkänt en prenumeration och du kan när som helst avsluta den genom en länk i nyhetsbrevet eller genom att kontakta Solou Art & Design.
  1. Ångerrätt
    Vid köp har du som kund en 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Ångerrätt gäller endast då konsttrycket ligger orört i obruten orginalförpackning.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till louisesolou@gmail.com. Där ska namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå.
  • Om du betalt med faktura, pausa den så du inte riskerar påminnelseavgift. Fakturan justeras så fort varorna är tillbaka, en fraktreturavgift på 45:- dras av från beloppet.
  • Du bör inom 3 dagar efter bekräftelse om returen från oss skicka varan. Du ansvarar för skick på produkterna vid retur, produkten skall skickas tillbaka i ursprunglig obruten förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde om produkten är använd eller skadad.

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  1. Reklamation
    Vi granskar konsttrycken mycket noga innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska mailas till louisesolou@gmail.com omedelbart efter att defekten har upptäckts. Bifoga även bild på kartongen som beskriver skadan som troligast är orsaken till skadat innehåll. Vi granskar konsttrycken mycket noga innan dessa skickas till dig samt paketerar dem under största möjliga försiktighet.
  1. Outhämtade varor
    Om du som kund inte skulle hämta ut din beställning och den returneras av postföretaget debiterar vi en avgift om 200 kronor (inom Sverige) inklusive moms och 300kr utanför Sverige. Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Om du inte tar emot eller hämtar ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp.
  1. Produktinformation
    Vi reserverar oss för eventuella skrivna fel på denna webbplats. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta färg då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm.